Laserbehandling til tænder

Fremtidens tandbehandling findes allerede nu hos din tandlæge.

En laser der arbejder med lys. Det specielle laser overfører lys i koncentreret form til det væv, man ønsker at behandle. Den frembragte energi sørger for en skånsom tandbehandling af vævet.

Samtidig virker laserstrålen steriliserende på skadelige bakterier. Betændelses tilstande bliver reduceret med et hurtigere og mere sikkert helingsforløb til følge.

Din laserbehandling er mindre smertefuld end normale terapiformer.

I mange tilfælde kan laserbehandlingen gennemføres med mindre eller sågar ingen bedøvelse.

Fordele ved laserbehandlinger:

• Laseren overfører sin energi til vævet på den mest skånsomme måde og med højeste præcision.
  • Laseren steriliserer den behandlede overflade og forringer således muligheder for bakteriel infektion.
  • Laserbehandlingen sker med ringe blødning, hvilket er mere komfortabelt for patienten. Samtidig sikrer det tandlægen et sikkert, rent arbejdsfelt med god oversigt.
  • Ved operative indgreb er det ofte ikke nødvendigt at sy såret sammen bagefter.
  • Mindre ar dannelse
  • Mindre hævelser og færre smerter efter operative indgreb

Hvad kan vi benytte laserbehandling til?

• Sterilisation af rodkanaler ved rodbehandling. Behandling af parodontose (Sygdommen hedder parodontitis).
  • Laserbehandling af betændte forandringer i munden såsom herpes, aphter og tryksskader efter proteser.
  • Smertelindring
  • Som supplement ved mange kirurgiske indgreb
  • Understøttelse for implantologien, særligt ved betændelse omkring implantater

Prisen på laserbehandling afhængiger af type og omfang.

Fields marked with an * are required